Tuesday, January 6, 2009

ADC bab 25

Sekembalinya aku dari kampung, aku dan kawan2ku betul2 sibuk untuk persiapan terakhir sebelum berangkat ke Langkawi. Malam itu, kami membuat banner di dewan makan.sambil membuat banner kami berbual sakan. Ada saja yang membuat lawak. Team khidmat siswa kali ini best2 semuanya.

Sedang kami leka berborak sambil mengecat banner, terasa seperti ada mata yang memerhatikan aku. lantas aku menoleh ke arah foyer ...

Abanggggggggg... kata hatiku bagai nak menjerit...

isk, kontrol2... ramai orang ni...Abang PP memberikan isyarat tunggu padaku. Dan dia sempat menunjukkan ke arah rambutku dan menggangkat thumb up.Aku tersengeh2 seorang diri.. hihi...

aku sebenarnya baru potong rambut pendek. inilah kali pertama aku berambut pendek semenjak masuk ke UM. Tak sabar pulak nak tunggu Abang PP datang...

Hish siapkan kerja ni dulu. pas dah siap karang, nak dating ke apa ker, lantak ko lah Yana... kata hatiku...

Setelah kerja2 mengecat banner hampir siap, aku bergegas mintak diri. Sempat aku membisikkan pada CT, kalau ada apa2 cari aku di foyer...Budak2 team khidmat siswa ramai yang dah bersurai membuat hal masing2. tinggal dua tiga orang lagi masih de dewan untuk mengemaskan alatan mengecat.Aku bergegas naik ke foyer melalui tangga yang menjadi saksi tempat pertama aku dating dengan Abang PP. sangat nostalgia lah pulak tangga tu... Aku tersenyum sendiri.

" Abangggggg, dah lama ker tunggu" aku mulalah tu nak buat manja2.

" baru jer la Yang. tadi mandi cepat2 jer. tak sabar nak jumpa. lawalah rambut pendek, nampak very executive look" katanya sambil memegang rambut baruku.

" ish ngada2lah. biasa aje. err tapi cute ker yana ni." hahaha... aku ketawa.

"rambut pendek lagi cute tau... ni ikhlas tak tipu tau" katanya yang masih lagi memegang rambutku.

" tapi Yana satu jer tak berkenan lah Abang."kataku sambil kembali serious sambil melihat wajahnya.

"Apasal pulak, dah potong rambut, mana leh sambung balik" katanya sambil ketawa.

"Bukan pasal Yana lah. Abang tu, tak sukalah bermisai2 ni. Tak handsome lah. nampak macam lelaki jahat jer..." turn aku pulak ketawakan dia.

"oh yer ker tak suka... ok apa mcm ni. nampak macho.."katanya.

"Cis, macho apa... tak nak laa... lain kali nak bersih jer tau tak nak ada misai ni. nipis pun tak nak..."kataku...

"la, pasal misai nak merajuk jugak ker...nanti Abang p shave yer. manja sangat.... lemah!" katanya padaku...hihi.

aku sebenarnya memang tak suka lelaki bermisai. tak tau kenapa. mungkin aku rasa nampak semak jer muka. macam tak bersih. hihi. aku jarang suarakan apa yang aku nak. tapi Abang PP selalau kontrol aku. kali ni aku betul2 paksa dia supaya jangan sesekali ada misai. Benci benar aku melihatnya. Bukan benci dia... sememangnya aku tak suka.

kami berbual banyak perkara. namun tak sesekali aku menyentuh pasal hal budak dental itu. Aku dah lama tak jumpa dia, bagiku hari ini bukan masanya nak cari pasal atau nak merajuk. Esok malam, aku akan bertolak ke Langkawi. Hanya malam ini dan esok sahaja aku dapat bersamanya.

sakan kami berbual sampai aku tak sedar sudah pukul berapa. Tau tau pak guard datang untuk menutup lampu foyer menandakan kami harus berpisah... Abang PP menghantar aku sampai ke border antara dewan dan asrama perempuan.

" sweet deram tau.. mimpikan Abang kalau boleh" katanya padaku.

"Eh, mimpi ni boleh request ker..." aku ketawa beria ia...

"Mulalah tu..."katanya padaku..

"mana ada, gurau jer la..." hish, sensitif sangat. gurau pun nak terasa.

"Ok ok.. esok jam 8 tau, kita breakfast sama2... mesti. Abang tunggu tempat biasa. Jangan terlajak tidur lak.

"katanya padaku. aku terus berlalu... tapi Abang PP memanggilku. hish nak apa lagi ni, dah pagi buta dah pun...

dia buat isyarat flying kiss... huhu. first time buat gitu. aku pun apa lagi, buat muah2 lah jugak..

hihi gatai betul!

Sampai bilikku, aduhai... bahagianya.... macamanalah kalau ditakdirkan aku hidup tanpa dia... adeh, ni dah dialog hindustan lak ni... hahaha

No comments: