Wednesday, July 16, 2008

ADC - BAB 16

Sepanjang malam itu, sedetik pun aku tidak dapat melelapkan mataku... Fikiranku ligat memikirkan di manakah Abang PP ku. Adakah dia masih di situ menungguku... ataupun dia sudah berlalu...

hatiku teringin sekali keluar dan pergi mendapatkannya lalu menangis sepuas2 hatiku dalam dakapannya... tapi aku tak tau kenapa aku masih di sini... terkebil kebil seorang diri...

"kau betul2 menyiksa dirimu.. mendera perasaanmu... tahukah kau tindakanmu ini secara tidak langsung mendera sanubarinya... menjadikan dia insan yang akan menanggung malu seumur hidupnya gara2 cintanya ditolak semudah ini." kata hatiku benar2 membuatkan aku keliru.

"Eh, bila pulak aku menolak cintanya..." aku bermanalog seorang diri...

lalu ku capai beberapa helai kertas dan marker, dan aku menitipkannya sepucuk warkah....err.. camne nak mula ni, nak panggil apa yer...

Insan yang saya hormati...

dahulu, saat saya mengharapkan sebuah perhubungan yang berkekalan, ianya nyata tidak memihak pada saya. Segala rasa kasih yang dicurahkan, masa yang terbuang dalam mengenangnya hancur hanya kerana satu sebab.... kepercayaan terhadap saya yang kian luntur... padahal apakah salah saya...

Kini untuk memulakan sesuatu yang bernama cinta bagi saya bukanlah sesuatu yang mudah walaupun jauh di sudut hati, terasa diri ini ingin dicintai dan menyintai... kehadiran anda dalam hidup saya sebenarnya benar2 mewarnai hari2 saya selama beberapa bulan ini. Tapi itu tak membuatkan saya lupa pada janji saya kepada dia yang lebih berhak. Namun apakan daya saya, kepercayaan saya kepadanya nyata sedikit terhakis... dan lebih memburukkan lagi, kepercayaan dia terhadap saya langsung tiada...

Anda yang saya hormati,

Rasa hati anda benar2 menyentuh sanubari saya.. dan ketulusan hati anda membuatkan saya terfikir, apalah salahnya memberi peluang dan ruang kepada orang yang benar2 tulus mencintai saya... janganlah menganggap segalanya ini sebagai mengambil kesempatan terhadap kekosongan yang ada, kerana bagi saya anda dan saya berhak untuk bahagia...

satu saja saya pinta, hanya kepercayaan anda yang jitu terhadap saya yang akan menjadikan sesuatu hubungan itu berkekalan dan dapat mengharungi segala dugaan yang mendatang. Kotakanlah janji anda untuk membahagiakan saya selagi ada hayat anda.... jadi ruang ini saya buka untuk kita sama2 mencintai dan dicintai...

insan yang setia menanti,
-Lily Harliana-

surat itu kulipat kemas. panjang jugak sbb aku tiru Abang PP tulis dengan marker.. Kertas A4 JKP kreatif tu ku taram jer guna.. hahaha. pasni agaknya kuasa veto dia mesti dia tanya aku kenapa aku guna kertas2 milik kolej..

tapi macamana nak sampaikan surat itu padanya. letak di pigeon hole mail box student tu ker, hish, takut hilang pulak.. ni mesti disampaikan terus ke tangan dia... tapi bagaimana

No comments: