Wednesday, July 16, 2008

ADC - BAB 15

hari itu, aku terasa lain macam... Abang PP nampak kelam kabut. Kenapa pulak.. PSP tak lama dah kut, tu yang buat dia kelam kabut.. JKP kami pun asyik bermeeting jer.. tapi aku bahagia. Aku suka tengok dia kendalikan meeting tu sbb aku nampak dia sangat berkarisma... Abang PP betul2 serious dalam menjalankan tugas. Akupun kalau dalam meeting ataupun berkaitan perkara rasmi JKP Kreatif ni, tak pernah main2. Bagiku time kerja, kami serious, time kami berlepak borak sakan, kemesraan itu jadi lain macam...

"Yana, ambil kertas2 ni failkan tau. tapi jangan lupa belek2 dulu... jangan main taram jer failkan nanti... buat sekarang tau" wah, ni kuasa veto ni...

Aku berlalu balik ke bilikku ... sampai di bilikku, aku terus menjalankan tugakku memfailkan segala surat meyurat, form budget dan sebagainya.. apahal tebal sgt ni... dalam pada aku belek2 tu, terjatuh satu sampul surat yang sangat tebal...

Khas untuk insan bernama LILYANA...

aik.. untuk aku. aku membuka surat itu, patut la tebal. tulis ngan marker beb... abislah A4 JKP kreatif kalau mcm ni. Boss sendiri guna tulis surat... hahaha

Lilyana,dahulu hati saya pernah diusik seseorang. hadirnya mewarnai hidup saya. sebagaimana saya sukakan dia begitu juga dia sukakan saya. Cinta saya hanya padanya. rindu saya hanya untuk dia seorang. Indahnya saat itu melayari cinta pertama.... gembiranya hati saya kerana berpeluang mencintai dan dicintai... hari2 bagai tanpa lengkap melihat wajahnya. dari jauh pun tak mengapa asal terubat rindu saya padanya... Dia seorang yg bagi saya segala2nya pada waktu itu...

saya akui saya seorang yang cerewet serba serbi. saya pentingkan kesempurnaan. Dia bagi saya saling melengkapi. namun itu di pihak saya. di pihaknya, dia sering mengingkari apa yang saya suka. dia suka membuat sesuatu yang menyusahkan dirinya akhirnya. nasihat saya hanya dipakai bilamana saya ada di sisinya. tapi di belakang saya, dia degil tak endahkan apa yang saya mahu... akhirnya jalinan hubungan hampir 2 tahun itu berlalu begitu saja. dia tinggalkan saya yang begitu dambakan kasih sayangnya. dia tau saya menyintainya sepenuh hati... tapi perpisahan itu betul2 menguji saya. saya hilang kepercayaan pada insan bernama wanita. bagi saya masa untuk merindui, menyayangi dan mencintai seseorang sudah lama berakhir....

isk, apa kes mamat ni ... ni cerita apa nih... pening aku... rupanya penah putus cinta. kesiannya. aku ingat aku jer kecewa putus cinta... dia lagi dashyat.. aku menyambung balik membaca suratnya yang amat tebal itu...

Lilyana,hadirnya anda dalam hidup saya merubah segala prinsip yang saya tanamkan lebih 2 tahun lalu. saya mula belajar apa itu erti rindu. rindu akan melihat kelibat anda di mana2. rindu akan mendengar suara anda... rindu akan kemanjaan yang anda pamerkan mungkin dengan cara yang tak sengaja... rindu akan segalanya.saya mula membuka pintu hati saya untuk belajar mencintai seseorang. orang itu tanpa saya sedar milik orang lain. saya mencintai dalam diam orang yang salah... tapi saya tak bisa melawan keingian hati saya untuk mencintai dan dicintai.

saya sangat berharap anda nampak apa yang saya pamerkan selama ini melalui kata2 saya, melalui pandangan mata saya... saya sentiasa mengharapkan anda mengerti bahawa anda juga dicintai...

Lilyana,kisah cinta pahit antara anda dan dia, biarlah saya yang jadi penawarnya. Saya tau anda mungkin menganggap saya cuba mengambil peluang dan ruang yang dikosongkan dia... tapi percayalah saya bukan begitu. kalau anda nak menuduh saya cuba mengambil kesempatan apakan daya saya.. saya terima apa saja asalkan saya apat memberitahu anda betapa saya sangat mencintai anda setulus hati saya dari hari pertama pendaftaran anda di kolej ini... Anda berhak bahagia, berhak dicintai seserang yang benar2 ikhlas mencintai anda tanpa ragu....

saya mengharapkan kalau anda benar2 terima cinta saya, keluarlah saya sentiasa menunggu anda di tempat yang anda pun sendiri tahu... saya akan berada di situ. tapi kalau anda tidak muncul tahulah saya bahawa saya tak berhak dicintai dan mencintai... mungkin saya bukan ditakdirkan untuk anda. janji saya, saya akan membahagiakan anda sepanjang hayat saya... andalah segalanya bagi saya. bersama anda saya mengenali apa itu rindu, apa itu sayang dan apa itu cinta...

saya sentiasa menanti anda...
-Muhammad Razi Abu Bakar-

aahhh... air mataku mengalir deras sepanjang aku membaca suratnya itu.. tak tau kenapa aku acting sebegitu.. bagiku dia cukup tulus... dia cukup mengharapkan aku... aku juga ada menyimpan perasaanku padanya. tapi haruskan ku keluar bertemunya sekarang juga... ahh.. aku malu...

tapi kalau aku tak keluar, apa tanggapan dia padaku. hilanglah seri hari2ku tanpa dia di sisiku... lama ku fikirkan dan aku mengambil keputusan tidak akan keluar dari bilikku sepanjang malam itu.....

No comments: