Thursday, January 10, 2008

ADC - BAB 9

Pagi esoknya, sedang aku enak diulit mimpi indah tentang Abang PP ku, pintu bilikku diketuk org.. hish, sapolah pulak ni kacau tul la..

"Eh, you tak siap lagi. cepat la siap. kita nak pegi dah ni... I tunggu u kat bawah tau", sergah si Karen tgk aku tengah terpisat2 baru bangun tido...

Alamak... terlajak tido lah. ni lah penangan dating sampai dinihari smlm. Aku bangun, bersihkan diri, pergi gosok baju, then terus bersiap.. ala kadar jer la.. capai handbag avon ko... (haha, dulu handbag avon jer... dh mahal sgt la time tu).. terus berlari ke tempat parking. sib baik parking kete tepi blok aku jer. Dulu aku bilik B213 masa haluansiswa, skrg aku sama floor ngan senior2 A213. Tah kenapa aku dpt bilik special satu bilik 2 org sama Nina . walhal bdk2 first year lain dapat bilik kongsi 3 orang. haha. ni mesti keje Abang PP aku la ni... adeh, semuanya bersangkutan dgn dia...

Sampai jer aku tempat parking semua orang dah ada. Kami bertolak 3 kereta. Abang PP datang padaku dengan tersenyum lebar. Mesti dia yang suh karen datang kejutkan aku tadi. kalau tak mana Karen tau aku ikut...

"Abang takut yana tak pergi, so Abang mintak tolong Karen panggilkan yana"..

cis! aku dah agak dah....

"ehem ehem... korang berdua ni ada sesuatu ker... pakai baju sedondon!"... tiba2 Daud mencelah..

Aku tgk muka si Karen sebelah daud berseri2... memang ada jodoh kut depa dua tu.

Alamak baru aku perasan yg baju kami sama daa... Aku pakai baju kurung sutera yg aku dating ngan Is lama dulu. baju color kuning bunga2 hijau. Abang PP pulak dengan kemeja batik kuning jugak bercorak hijau... Adeh, apakah ini kebetulan ataupun kami memang ditakdirkan ada jodoh...

kami bertolak lewat sedikit lebih kurang pukul 8 pagi. Konvoi 3 buah kereta dengan kereta Kak Anoi dengan boyfriend dia Abang shahizam, pastu kereta Abang boss dengan kak Anai.. kereta daud lak penuh pulak ngan pak din, Karen, Abang PP dan aku.

"Ops... i nak duk tepi tingkap... you Lily duk tengah la biar N"jum duk sebelah dia, ok tak dear", kata Karen pada Daud...

Aduh, romantik la pulak cina ni ngan pakwe dia..sepanjang dalam kereta, aku hanya mendengar saja 4 sekawan tu berborak. Aku nak borak apa yer.. sesekali kalau soalan itu bersangkutan denganku, aku akan mencelah. bila tiada apa nak dibuat, aku hanya duduk berpeluk tubuh saja. Tiba2 aku terasa seperti ada seseorang menarik lengan bajuku... Adeh, apa Abang PP buat ni... Dia menunjukkan isyarat yg aku telah memegang hujung lengan bajunya masa aku berpeluk tubuh tu... malunya aku...

" eh, apasal korang senyap jer, ngantuk eh", pak din memecah kesunyian.

"Aku tido awal giler semalam, takut tak terjaga sbb nak drive lagi hari ni. tapi si n'jum tah mana tah sampai kul 2 pagi aku tengok tak balik bilik lagi", Pak Din ni apasal membebel la pulak...

"Aku lepak bilik kawan aku la", bohong Abang PP. cover line ler tu...hahaha

"Eh, Lily, you g mana semalam tak g trainning tarian. I tanya Nina, dia kata u tak de kat bilik", Karen lak bertanya aku...Nak jawab apa yer.. Nak tipu karang, aku tak reti menipu. Nina pulak tak leh nak salahkan dia sbb dia join tarian gak..

"Er.. smlm i sakit perut then i lepak bilik kawan la. then tgh malam i terjaga balik bilik. I pun terkejut tgk dah lewat sgt padahal i ada latihan tarian tu...",kataku sambil berlakon buat2 muka kesal tak pergi latihan tarian tu. Abang PP aku tgk nak tergelak pun ada. tapi kami masing2 mendiamkan diri. takkan sesekali peristiwa semalam akan terbongkar pada mereka2 ini. kalau tak habis kena giat la aku ngan Abang PP..

Menjelang tengahri kami sampai di rumah pengantin.

"Eh, jemput makan. napa lewat korang ni" Abang Bad menyapa. Pengantin baru tu nampak berseri suami isteri... cantik lah pengantin tu... baru grad dah kawen... alah dah jodoh dia org.

"Eh, ni girlfriend sapa lak ni, Pak Din", tanya Abang bad sambil matanya memandangku..."Ni, special introduction from Mr Razi... awek pertama dan terakhir dia tau"...Pak din ni laser gak..Aku rasa mukaku merah ker, pink ker, coklat ker, entah. tapi semua org ketawa termasuk Abang PP..

" Mmg bakal org rumah aku ni Bad...tak gitu yang???"

Adeh apa nih, sandiwara apa nih. kalau aku leh lari, dah lama aku blah dari situ. tapi aku tak marah pun kat Abang PP. Aku tau dia bergurau saja. tapi segeanp perasaan hatiku tersangatlah bahagianya... Eh, aku perasan tadi dia panggiku "yang" la... adeh.. ni nak lawan Karen ngan Daud ker yg ber"dear" dari tadi. aku yg mendengarnya terasa nak termuntah! tapi abang PP panggil Yang terasa bahagianya... dasar gatai tul al aku nih.

Balik dari kenduri sudah agak petang juga. Aku mula teringat kawan2 di kolej. mesti mereka tertanya2 di mana aku... sbb aku tak sempat memberitahu kawan2ku mana aku hilang. jangan depa report polis dah la... aku rasa paling tidak pun dia org ingat aku keluar lepak ngan Is kut...kereta abag daud pulak buat hal. mati kat jalan... hish, haru tul. sudahnya Abang Boss menumpangkan aku ngan Karen balik ke kolej. sebelum balik, Abang PP suh aku take care sampai karen menyampuk yg dia akan pastikan aku selamat sampai ke kolej...

balik kolej hatiku berbunga riang.. seronoknya. terasa sehari semalam aku bersama Abang PP... perasaan ini mmg betul2 wujud yg pastinya aku bukan berada dalam alam fantasi lagi...Arhhh.. aku rasa hatiku mula berbelah bagi antara Is dengan Abang PP...

No comments: